lauantai 2. heinäkuuta 2016

Gozo 19.6 EF Malta

19.6 Sunnuntaina meillä oli koko päivä retki Gozolle, joka on yksi Maltan saarista ja siellä on kuvattu  yksi kohtaus game of thrones sarjasta. Gozon retki kuului malta packiin, minkä pystyi ostamaan paikanpäältä tai jo etukäteen.

Omasta mielestäni ja monen muunkin mielestä Gozon reissu oli aivan surkea reissu. Ensinnäkin piti herätä jo 6.30 jotta ehdittiin koulullu 7.45. Koululta ajettiin 45 minuuttia bussilla johonkin satamaan jossa odotettiin puoli tuntia laivaa jolla sitten mentiin Gozolle.

Gozolla jatkettiin taas busseilla ja mentiin sille rannalle missä kuvattiin games of thronesin kohtaus. Rannalla tehtiin se kohtaus uudestaan ja otettiin siitä kuva. Kuvan ottamisen jälkeen meidän piti jo jatkaa matkaa.

Sitten ajettiin jonnekkin mistä käveltiin jollekkin näköala paikalle missä sai nopeasti ottaa muutaman kuvan ja sen jälkeen käveltiin takaisin busseille ja sitten oli 20 minuuttia aikaa hakea ruokaa jostain lähistöllä olleesta ruokapaikasta(tämä oli vähän vaikeaa kasvissyöjälle).

Ruuan jälkeen jatkettiin taas matkaa ja saavuttiin jollekkin toiselle rannalle, missä meillä oli jopa melkein tunti aikaa wohoo. Rannalta jatkettiin takaisin satamaan mistä lähdettiin laivalla takaisin

Laivasta ulospäästyä saatiin tieto siitä että meidän bussit eivät olleet ehtineet samaan lauttaan ja jouduimme odottamaan, että ne tulevat seuraavalla laivalla. Sitten taas ajettiin 45 minuuttia koululle.

Kun päästiin hostiin, niin ehdittiin vain vaihtaa vaatteet nopeasti ja palata takaisin koululle, josta lähdettiin rannalle(meni bussilla 40minuuttia) jossa meillä oli beach party.

Joten pähkinän kuoressa tämä päivä oli vain bussilla matkustamista pitkiä matkoja ja odottelua. Ainut hyvä asia oli beach partyssä, kun siellä oli hyvää ruokaa. Toivottavasti EF muuttaa Gozon retkeä hieman järkevämmäksi!